Jäsenkirje 2/2014

Olostunturin asukasyhdistys ry                                                   JÄSENKIRJE 2/2014

3.4.2014

Tervetuloa hiihtämään ja pääsiäisen viettoon Olokselle Lapin hohtaville hangille. Toisin kuin etelämpänä Suomessa täällä saa nauttia runsaslumisesta talvesta ja aurinkoisista hiihtokeleistä vielä pitkään.

Perinteiseen tapaan yhdistyksemme vuosikokous ja jäsentapaaminen pidetään pääsiäisen aikaan, tällä kertaa kiirastorstaina 17.4.2014 klo 17.00 Kielassa, Muonion keskustassa. Toivottavasti mahdollisimman monet pääsisivät paikalle. Sääntömääräisten vuosikokousasioiden lisäksi voimme keskustella kahvitarjoilun lomassa muistakin jäseniä kiinnostavista ja mahdollisia toimenpiteitä vaativista asioista.

Olemme onnistuneet saamaan paikalle myös projektinjohtaja Seppo Alatörmäsen Kuitua tunturiin- hankkeesta ja mahdollisesti myös Soneran edustajan kertomaan, missä vaiheessa ja millaisin kustannuksin etenee laajakaistan rakentaminen Olokselle. Tässä vaiheessa kiitokset kaikille teille, jotka vastasitte tammikuun jäsenkirjeessä tehtyyn tiedusteluun mahdollisesta kiinnostuksesta laajakaistahankintaan. Mikäli asia joiltakin on mennyt ohi tai vain päässyt unohtumaan, ei vieläkään ole myöhäistä ilmoittaa osallistumishaluistaan.

Mahdollinen lumenaurauksen kilpailuttaminen on myös ollut esillä. Hallitus on toivonut jäseniltä palautetta asiasta pääsiäiseen mennessä. Tästäkin asiasta on vuosikokouksen yhteydessä tarpeen keskustella, jotta jatkotoimiin voitaisiin ryhtyä hyvissä ajoin ennen ensilumia.

Hallituksen piirissä on ollut esillä myös kyläsuunnitelman laatiminen Olokselle. Asiaa on valmisteltu yhdessä kunnan matkailukoordinaattorin kanssa. Tästäkin asiasta annetaan lisäinformaatiota jäsentapaamisessa.

Kaikki Muonion pääsiäisen ajan tapahtumat samoin kuin tapahtumat muinakin aikoina ovat nyt ajantasaisesti netissä osoitteessa www.tunturi-lappi.fi. Samasta osoitteesta voi tarkistaa myös hiihtolatujen ajotilanteen. Myös yhdistyksemme kotisivuilla www.olostunturinasukasyhdistys.com on linkkinä em. nettiosoite.

Vuosikokouskutsu on tämän kirjeen liitteenä ja kotisivuillamme. Tapaamisiin Oloksella!

Hauskaa pääsiäistä kaikille