Jäsenkirje 3. 2014

Olostunturin asukasyhdistys ry                                                     JÄSENKIRJE 3/2014

26.04.2014

Vuosikokous ja jäsenmaksu

Asukasyhdistyksen vuosikokous pidettiin 17.4.2014 Kielassa. Kokouksessa käsiteltiin ja hyväksyttiin toimintakertomus ja tilinpäätös vuodelta 2013 sekä toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2014. Toimintakertomus ja toimintasuunnitelma ovat kotisivuilla www.olostunturinasukasyhdistys.com. Vuoden 2014 jäsenmaksuksi vahvistettiin 20 euroa henkilöltä ja perheenjäsenen osalta 5 euroa. Jäsenmaksulasku on jäsenkirjeen liitteenä. Yhdistyksen hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin uudelleen Osmo Lappalainen, Helena Santala, Olli Simonen,  Riitta Virmala ja Eila Uotila. Varajäseniksi valittiin niin ikään uudelleen Reijo Rummukainen, Pauli Runtti, Sirpa Stark ja Ismo Tolonen sekä uutena Lasse Laaksonen.

Hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan puheenjohtajaksi Eila Uotilan, varapuheenjohtajaksi Riitta Virmalan, sihteeriksi Osmo Lappalaisen, varasihteeriksi Sirpa Starkin ja rahastonhoitajaksi Helena Santalan.

Kuitua tunturiin-  laajakaistahanke

Vuosikokouksen alussa Kuitua tunturiin- hankkeen projektipäällikkö Seppo Alatörmänen kertoi Oloksen alueelle tulevan laajakaistahankkeen etenemisestä ja kustannuksista. Rakentaminen alkaa heti kun routa sulaa. Soneran suunnitelmissa Olos on jaettu kolmeen alueeseen. Alue 1 (vastaa nykyistä III aluetta) rakennetaan, jos siellä on 10 liittymän ottajaa, alue 2 (vastaa nykyistä II aluetta) rakennetaan joka tapauksessa ja alueen 3 (vastaa nykyistä I aluetta)  mahdollista rakentamista selvitetään. Liittymismaksu on 2222 euroa ja sillä saa alueelle 2  kiinteistökohtaisen liittymän asennuksineen yhteen kohteeseen sisätiloihin saakka. Liittymismaksusta 503 euroa on kotitalousvähennykseen oikeuttavaa työkustannusta. Asiasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä projektissa  Oloksen alueen kylätiedottajana toimivaan Pekka Seppäseen, GSM 040 553 1685.

Jäsenkysely

Yhdistyksen jäsenille ja Oloksen alueen muillekin  asukkaille on lähetetty asukaskysely yhdistyksen toiminnan ja Oloksen kehittämisestä. Kysely toteutetaan yhteistyössä Muonion kunnan kanssa. Sen tuloksia käytetään myös Muonion matkailustrategiahankkeen suunnittelutyössä. Ellette vielä ole vastanneet kyselyyn, tehkää se nyt ja esittäkää siinä toiveenne ja terveisenne niin asukasyhdistykselle kuin kunnallekin. Jokainen mielipide on arvokas.

Olostunturin asukasyhdistyksen puolesta toivotan kaikille

Hyvää kevään jatkoa sekä aurinkoista ja virkistävää kesää!