EHDOTUS V 2020 TOIMINTASUUNNITELMAKSI

Olostunturin asukasyhdistyksen tarkoitus on edistää ja kehittää jäsentensä ja muiden Olostunturin vapaa-ajanasukkaiden yhteistoimintaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, hyvinvointia ja tietoisuutta ympäristöstä ja sen hoitamisesta. Yhdistyksen tarkoituksena on myös toimia jäsentensä edunvalvojana.

Tässä tarkoituksessa yhdistys tulee toimintavuonna keskittymään erityisesti seuraaviin asioihin.

• Yhdistyksen vuosikokous 7.4.2020 perutaan koronaviruspandemian takia ja siirretään pidettäväksi ruskaviikolla 37  8.9.2020 Muonion kyläpirtillä.

• Yhteydenpito jäsenistöön

• jäsenistölle lähetetään pääsiäisen, ruskan ja joulunajan kirjeet.
  • vuosikokouksen yhteydessä, ruskaviikolla ja ehdollisena joulun aikaan järjestetään ohjelmallinen jäsentapaaminen
  • parannetaan yhdistysviestintää kotisivujen kautta jäsenistölle ja yleisölle

• Edunvalvonta

• huolehditaan, että säännöllinen yhteydenpito ja tietojen vaihto Muonion kunnan kanssa toimii
  • pyritään aktiivisesti vaikuttamaan erityisesti ulkoilureittiverkoston kehittämiseen seuraamalla kunnan reittityöryhmän työn etenemistä ja tekemällä aloitteita reittityöryhmälle.

• Jäsenhankintakampanja

Yhdistyksen jäsenmäärä on vähentynyt sukupolvenvaihdosten, mökkiomistusten vaihtumisten ym. seurauksena.  Emme aina tavoita uusia omistajia, eivätkä kaikki mökkiläiset saati Oloksen vakioasujamisto tiedä yhdistyksen olemassaolosta ja/tai toiminnasta. Kotisivuinformaation, Oloslaavun ja postilaatikkotelineinformaation ym. keinoin  pyritään lisäämään yhdistyksen tunnettuutta ja Oloksen vakio- ja loma-asukkaiden kiinnostusta yhdistyksemme toimintaan ja jäsenyyteen.

• Muu toiminta
  • neuvotellaan kunnan kanssa Oloslaavun polttopuuhuollon järjestämisestä kunnan tuella/toimesta
  • järjestetään ruskaviikolla (vko 37) postilaatikkotelineiden ja laavun huoltotalkoot
  • hyödynnetään ja tukeudutaan Oloslaavuun yhdistyksen toiminnassa